Przejdź do głównej zawartości

Zabierz POLSKI ze sobą - części mowy GRA PLANSZOWA

Lubicie planszówki? Grywacie? 



Już od kilku dobrych lat planszówki królują w polskich domach. Gramy z rodziną, przyjaciółmi, także  z ludźmi obcymi - w bibliotekach, na targach, podczas spotkań planszówkowych. Sprawia nam to frajdę, daje mnóstwo śmiechu, zdrowej rywalizacji. Każdy ma swoje ulubione planszówki, niektórzy lubią grać w stare, sprawdzone, ciągle te same gry, inni lubią testować nowe propozycje. Moja propozycja jest następująca. Tak wiele mówi się, że edukacja powinna się zmienić, że powinniśmy uczyć i uczyć się metodami przyjaznymi, często mimochodem. Spróbujcie wpleść w wieczór planszówkowy moją prostą bardzo grę, składającą się z planszy do druku i kart z pytaniami. Do pytań i poleceń dołączone są odpowiedzi. Cel jest taki, aby utrwalić albo po prostu przyswoić wiedzę z zakresu części mowy. Nie znacie odpowiedzi? Nie szkodzi. Zagrajcie kilka razy, aby zapamiętać funkcje partykuły, rodzaje liczebników, rzeczowniki konkretne. Od szóstej klasy (można i wcześniej) po egzamin - przyda się, gwarantuję.

 Kliknij tu jest gra :)  Materiał na Złotym Nauczycielu

Rodzice, grajcie z dziećmi, a potem zobaczycie, jak wiedza gramatyczna przestanie być wiedzą tajemną :) 

Nauczyciele, wydrukujcie kilka egzemplarzy lub wykorzystajcie karty bez planszy - idealne do powtórzenia czy turnieju.

Uczniowie, chcecie sami się uczyć? Potraktujcie karty jako fiszki. I już:)


Rozpoczynam tym wpisem cykl: ZABIERZ POLSKI ZE SOBĄ (materiał systematyzujący dla nauczycieli, uczniów, rodziców) - niech nauka towarzyszy nam na co dzień, sięgajmy po sprawdzone metody z przyjemnością. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co u mnie znajdziesz?

Na moim blogu znajdzie się kilka kategorii tematycznych. Jeśli cenisz sobie spokój, slow life, to tego tu nie zabraknie. Będę pisała o moich doświadczeniach z jogą, o książkach, które pozwalają mi łapać harmonię. Będę po prostu pisała o książkach: tych obecnych w moim życiu i tych, które czytają moje dzieci. Wrzucę biblioteczne inspiracje. Pokażę próbki własnej twórczości. Mam nadzieję, że przeczytacie tutaj fragment mojej pierwszej książki. Nie zabraknie przepisów, pomysłów, planowania. Nie może również zabraknąć treści edukacyjnych, bo w końcu tytuł zobowiązuje. Znajdą się zatem pomysły na materiały dydaktyczne, metody aktywizujące, gry, przedmiotowe pokoje zagadek. Proponuję konkretne treści do pobrania. Publikuję swoje materiały na  zlotynauczyciel . Będą zatem odsyłacze do materiałów darmowych i płatnych.  Zachęcam gorąco! Mam nadzieję, że spotkacie się z nauczycielką na przedmieściach 💗

Książki, książki i rękodzieło

Nie ma co się oszukiwać ;) Czas leci.  Moi Drodzy, w tym wpisie przychodzę do Was z nowościami i tym, co u mnie już nieco starsze, ale sprawdzone. Jeśli nie czytaliście mojej debiutanckiej opowieści, to gorąco Wam ją polecam, bo już lada moment pojawi się jej kontynuacja, nosząca tytuł: Spróbuj zobaczyć. W tej historii rozwinę motyw dzwonków, kolorowej, energicznej babci, dodam wątek lekko kryminalny oraz podkręcę obraz społeczności. Co Wy na to? :) Da się tę historię czytać osobno, bez znajomości części pierwszej, ale straci się konteksty, które warto znać, bo inaczej będziemy odczytywać ukryte sensy. I miłość, ależ tam będzie miłość :) Czy napisałam o elementach fantastycznych? Nie? One też będą :D A zatem, jeśli nie czytaliście pierwszej części, to najlepiej do mnie napisać :). Podpiszę, wpiszę dedykację, zapakuję i wyślę. Możecie też kupić moją książkę tu:  allegro  lub tu:  sklep samowydawcy .  A oto okładka :)             ...

Mózg chce się uczyć

Dzisiaj przychodzę do Was z postem, który chciałabym, aby przeczytał każdy, kto się jeszcze uczy i kto po prostu ma z edukacją coś wspólnego. Jeśli interesujecie się założeniami neurodydaktyki, nauką o mózgu i również w życiu dorosłym chcielibyście szybko zapamiętywać nowe treści, to też zostańcie tu do końca wpisu. Piszę o tym, co znalazłam w książkach, mówiących o pracy mózgu. Zwłaszcza jedna z nich przypadła mi  do gustu. Jest napisana lekko, ale nie w sposób infantylny. Wyjaśnia trudne zagadnienia pracy mózgu, posługując się metaforą i do używania metafor zachęca. Autorzy książki piszą o swoich doświadczeniach, operują informacjami, opartymi na badaniach. Książkę czyta się jednym tchem, a bardzo wiele zapamiętujemy. Jeśli interesujecie się tymi tematami lub chcecie pomóc chociażby swoim dzieciom, to zachęcam do przeczytania jej od deski do deski. Ja przedstawiam kilka cennych wskazówek. Skąd mam pewność, że to, o czym piszę, mam sens. Uczę od wielu lat i wielu metod próbowałam,...